El foner emmascarat

Un foner modern i amb poca punteria que tira codolades contra els polítics balears... i no els fer gaire. Articles publicats a "Es Carrer"

divendres, de juliol 28, 2006

PREST TINDREM PISCINA

Finalment, la gran piscina de Cabildolàndia és punt de ser inaugurada. I me n’alegr. Tot i que alguns extremistes hagin criticat la idea, val a dir que una inversió pública absurda sempre és positiva. Ho és perquè comporta dues possibilitats: o bé demostra que hi ha calaix i per tant es poden malgastar els diners; o bé, si no hi ha un cèntim, permet que el regidor que s’encarrega de les finances demostri la seva destresa.

Quan van dir que la piscina s’ompliria amb aigua de la mar, no ho veia clar: per què havien de fer una piscina a pocs metres d’una platja? Amb el temps, ho vaig entendre: la feien per poder-hi nedar sense bòrns. Això, que era un agressió a la indústria farmacèutica, permetria descongestionar Urgències del Canal Salt i evitar el mal als possibles atacats per les meduses. Així i tot, no ho acabava de veure prou clar. Calia esperar. Ho vaig fer i... bingo! Santa Paciència, s’omplirà amb aigua dolça. Ara començam a fer bé les coses. Malgastar aigua dolça és important, només cal llegir els articles de C.S.C. al diari “Menorca” per comprendre-ho. Aquest senyor manté que l’aigua dessalada és d’una qualitat superior a la natural. Per entendre’ns, el Tri-naranjus és millor que la taronjada. Arribats en aquest punt, és imprescindible poar més aigua de la que toca per acabar-la abans. La de Menorca conté massa calç i això carrega els ronyons de pedres. Beure’n, no és una opció lògica ni interessant. Estic ansiós per tastar aquesta meravella de líquid obtingut no sé si per osmosi inversa o com. En qualsevol cas, consumirà carbó o petroli, un fet cabdal per ajudar les monarquies del golf a escampar l’Islamisme radical i permetrà d’escalfar el planeta: un manera d’acabar abans amb tot.

I jo, que som massa crèdul, em deman què punyetes passa amb la dessaladora. M’ho deman perquè fa uns vuit anys vaig plantejar que calia fer-ne una a un amic polític del PP. Em contestà que no era necessària. Com que ell era polític i jo no, la raó devia ser seva. Uns mesos després, quan ell ja treballava a un departament governamental de Madrid, va ser dels primers a promoure la dessaladora. Em vaig quedar amb un pam de nassos. Tenia raó, o no? Encara no ho sé. L’única cosa que en vaig treure, de la conversa, és que si et dediques a la política has de canviar d’opinió cada cinc minuts. I això no és fàcil.

1 Comments:

  • At 1:17 a. m., Anonymous Anònim said…

    sa piscina està finançada per un consorci entre el Govern Balear i el nostre Ajuntament; però amb una peculiaritat: l'Ajuntament paga el 100% del seu cost i ho fa amb deu anualitats, sa primera el 2008 (allò de qui vengui darrera...). Sa finalitat del consorci és lluitar contra la desestacionalització. Tot un encert d'inversió pública per part del nostre Ajuntament: ho paga tot, s'endeuta per deu anys i evidentment s'eficacia per assolir el seu objetiu és absolutament nula. Així i tot no és lo pitjor que han fet els magnífics regidors, que ens costen una pasta, però que de prioritzar no en tenen ni p... idea.
    PD. Per altres coses més profitoses per sa seua butxaca sí que son eficaços.

     

Publica un comentari a l'entrada

<< Home