El foner emmascarat

Un foner modern i amb poca punteria que tira codolades contra els polítics balears... i no els fer gaire. Articles publicats a "Es Carrer"

divendres, de febrer 16, 2007

La vident des Born

Fa dècades que estic fes. Curiosament, el neguit s’inicià quan ens van alliberar de l’obligatorietat de cantar el “Cara al Sol”. Tenia propietats hipnòtiques? No ho sé. Disposat a reduir les conseqüències del malestar, i a esbrinar-ne les causes, m’adreç al domicili d’una nova vident que ha obert consulta a Cabildolàndia. Ja sabem que la parapsicologia guanya adeptes contínuament.

La vident, antiga ocupant de sòl públic as Born, no ha instal·lat la consulta/parada al costat de la Piràmide com era d’esperar, cosa que demostra clarament que la seva honestedat és absoluta i que el fet de disposar d’una botigueta sobre la voravia no embruta la seva impol·luta imatge. Sovint, els ocultistes, espiritistes i altres farsants m’han fet net per mor de la meva natural candidesa. No és el cas. Aquesta afeccionada a ajudar el pròxim està realment dotada d’un poder il·limitat. Vaig reparar en les seves autèntiques qualitats en llegir (també m’ho havia contat l’ocellet) que no aportava informació a l’oposició perquè aquests enemics del poble sempre en feien un mal ús. A més de vident, és prudent: just el que estava cercant!

M’atén vestida informalment i sense bolla de vidre, la qual cosa em fa guanyar confiança en ella i em calma els dubtes de si li he d’amagar els detalls més foscos de la meva angoixant existència. Val a dir que no som del tot honrat en provar el tractament, car aprofit que “Es Carrer de Menorca” tenia interès a entrevistar-la, per la qual cosa el donatiu per la sessió haurà sortit de la caixa de l’empresa. Som una espasa per als negocis. Atès que la vident també ho és, em planteig de proposar-li d’armar un petit combat d’esgrima per escalfar-nos. “Mens sana in corpore sano”. La fatiga produïda per l’esport elimina toxines i, qui sap, tal vegada em produirà una transformació metabòlica que m’ajudi a cremar traumes passejats durant dècades. No s’hi avé, però em recomana que si vull fer exercici esperi l’arribada de l’estiu, moment idoni per garnar-li gratuïtament la criticada paradeta. Començam la sessió sense entrenament previ.

--Immaculada regidora i gran vident, em podríeu dir què provoca el meu turment?
--Sí, podria, però tenc el costum de parlar només durant el plens del Saló Caòtic, ja que em fa recança donar-te un diagnòstic que podries emprar malament. No parlaré si no és en presència de la majoria consistorial. Pots deixar el donatiu que trobis convenient dintre de la guardiola que hi devora la porta.
--Gràcies, m’heu ajudat molt. M’encanta que m’evitin patiments inútils. No voldria emprar la vostra saviesa d’una manera incorrecta. Molt amable.

Em sent més traïdor que mai. Me’n vaig sense pagar. El donatiu servirà per veure el 33.